Zrychlení komunikace s orgány veřejné moci aneb zřízení datové schránky – Nápad roku

Zrychlení komunikace s orgány veřejné moci aneb zřízení datové schránky

Právní rady a tipy - 2. díl

#byznys #legal #tipy

Přinášíme Vám ve spolupráci s Advokátní kanceláří KF Legal seriál právních tipů a rad, které souvisí se změnami v rámci Nového občanského zákoníku.

Právní rady a tipy – 2. díl

Podnikatelé často komunikují s orgány veřejné moci a ti, kteří se podnikateli chtějí teprve stát, se tomu rovněž nevyhnou. Komunikace s orgány veřejné moci je často nákladná a trvá dlouho. Možným způsobem, jak zrychlit tento proces je zřízení datové schránky. Právnickým osobám je datová schránka zřízena povinně, nicméně bezplatně si o ni mohou žádat též podnikající i nepodnikající fyzické osoby. Každá podnikající fyzická osoba má nárok na zřízení 1 datové schránky a tato jí bude zřízena do 3 dnů od podání žádosti. Veškerá pošta, kterou do své datové schránky obdržíte, je Vám doručena ihned po přihlášení. Nikoli tedy až po jejím otevření, jak se mnozí domnívají. Doručování orgánům veřejné moci prostřednictvím datových schránek je zdarma. Pokud byste jimi chtěli komunikovat i se soukromými osobami, např. s jiným podnikatelem, pak je tato služba již zpoplatněna. Žádost o zřízení datové schránky můžete podat na všech kontaktních místech veřejné správy – Czech point nebo též elektronicky přes webovou adresu datových schránek.