Podklady pro novináře – Nápad roku

Podklady pro novináře

Zde najdete základní informace nejen o 10. ročníku soutěže Vodafone Nápad roku 2017, ale i o ročnících minulých.

Cíle a vize soutěže

Cílem soutěže je pomáhat všem, kdo mají na papíře nebo ve fázi rozjezdu zajímavý podnikatelský nápad, s jejich uvedením na trh. Dlouhodobou vizí organizátorů soutěže je vytváření komunity, v které se budou celoročně potkávat inovativní a kreativní lidé se zkušenými investory, podnikateli a odborníky, kteří jim budou pomáhat uvádět jejich nápady do praxe.

Kdo za soutěží stojí?

Organizátorem soutěže je společnost Podpora rozvoje podnikání s.r.o.

Pro koho je soutěž určena?

Pro studenty a lidi z řad široké veřejnosti se zajímavým podnikatelským záměrem, nápadem na rozšíření firmy či projektem pro investory, který dosud nebyl realizován nebo je ve stádiu přípravy realizace po dobu kratší než dva roky. Šanci uspět má každý bez ohledu na předchozí zkušenost s podnikáním.

Historické milníky

  • 2007 – Vznik soutěže Nápady za miliony (1. ročník soutěže Nápad roku)
  • 2008 – Po úspěšném prvním ročníku příprava dlouhodobého konceptu
  • 2009 – Proběhl druhý ročník soutěže nazvaný Milionový nápad
  • 2010 – Přejmenování soutěže na Nápad roku, proběhl třetí ročník
  • 2011 – Čtvrtý ročník soutěže, nové webové stránky soutěže
  • 2012 – Dochází ke spojení soutěží Nápad roku a Startup roku, startuje pátý ročník

Jaké jsou letošní soutěžní kategorie?

  • Vodafone Nápad roku 2017 – nejlepší podnikatelský záměr (hlavní kategorie)
  • Ekonom Student podnikatel – nejlepší studentský projekt
  • Coolpad Startup roku – nejlepší technologický projekt

Co je možné vyhrát?

Vítězové tří hlavních kategorií a deset nejlepších se mohou těšit na finanční a věcné odměny v celkovém objemu přes 1 milion korun.

Vedle finančních i věcných odměn pro nejlepší projekty však soutěž nabízí každému soutěžícímu také možnost získat na rozjezd svého projektu investici až pět milionů korun a rovněž mentoring a rady od zkušených podnikatelů a investorů.